"Familia Nevazuta, Darul lui Dumnezeu"

vineri, 8 ianuarie 2010

5 comentarii:

  1. Dând curs bănuielii


    14 ianuarie 2010



    O bătrânică, adusă de spate, mergea cu greutate prin parcul unui oraş. Drumul ei trecea pe lângă un teren de joacă. Mulţi copii se jucau acolo. Cei mai mulţi dintre ei alergau desculţi după o minge nărăvaşe, care mai mereu părăsea terenul de joacă. În apropiere, un educator stătea şi-i supraveghea.

    Bătrâna se uită la copii şi deodată se aplecă, luă un obiect de jos şi-l ascunse în şorţul ei. Supraveghetorul vede scena şi, ajungând grăbit la dânsa, o întrebă: "Ce aţi ascuns în şorţul dumneavoastră?" Bătrâna femeie, fiind luată prin surprindere, nu a putut să răspundă imediat. Supraveghetorul bănui că ea ar fi găsit un portofel pe care nu voia să-l înapoieze. De aceea o ameninţă: "Dacă nu-mi spuneţi ce aveţi în şorţ, vă voi duce la poliţie". Alţii, care se strânseseră pe margine, au şi jignit-o, zicându-i: "Arată, babă hoaţă, ce ai în şorţ, nu te mai codi..."

    Atunci bătrâna deschise cu mâinile ei tremurânde încet şorţul şi-i arătă supraveghetorului un ciob de sticlă. Uimit, omul o întrebă: "Ce vreţi să faceţi cu acesta?" Femeia răspunse: "Iertaţi-mă! L-am luat de jos pentru ca aceşti copii desculţi să nu calce în el şi să se taie". Şi a plecat în ale ei, târându-şi încet picioarele, fără să supere pe cineva cu vreun cuvânt nepotrivit.



    "Hoţul crede că toţi fură". (Proverb)



    „Cel ce iscodeşte păcatele altora sau judecă din banuieli pe fratele său, încă nu a pus început pocăinţei”. (Sfântul Maxim Mărturisitorul)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cum ar fi dacă am trata Biblia ca pe telefoanele mobile?

    Oare le-am purta cu noi mereu, în poşete sau în buzunare?

    Oare ne-am întoarce după ea dacă am uita-o?

    Am umbla după ea de câteva ori pe zi?

    Am folosi-o ca să primim mesaje din partea Cerului?

    Am trata-o ca şi cum nu am putea trăi fără ea?

    Oare am dărui-o ca şi cadou copiilor noştri?

    Am folosi-o când călătorim?

    Am folosi-o în caz de urgenţe?

    Şi încă ceva... Spre deosebire de telefoanele mobile, nu trebuie să ne facem grijă ca vom fi deconectaţi.

    Iisus a plătit deja factura... în avans!

    Unde este biblia ta?

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne îţi mulţumesc pentru fiecare ocazie care mă ajută să descopăr lucruri noi despre mine şi mă provoacă să văd ce sunt capabil a înfăptui.

    RăspundețiȘtergere
  4. Îţi doresc să reuşeşti să faci din această zi o zi minunată!
    Dacă vrei, iubite frate, să-l ajuţi pe vreun creştin,

    Să-l tratezi întodeauna cu căldură, nu venin!

    RăspundețiȘtergere
  5. Viata duhovniceasca

    Viata duhovniceasca se confunda in zilele noastre cu o moralitate neinspiranta si insipida. Nu! Moralitatea este numai un prim pas, un prim pas primitiv de intoarcere la viata duhovniceasca. Cand cititi Noul Testament vedeti de cate ori Apostolii vorbesc de „noua viata in Hristos." Este intr-adevar o viata in Duh. Viata duhovniceasca este a trece de la viata noastra primitiva, biologica, pentru care nu am nici un cuvant de prihana - dar este doar asta, ca-i primitiva, si se termina cu mormantul. Viata in duh inseamna a patrunde in legile vietii dumnezeiesti (daca le putem numi legi), care viata nu cunoaste stricaciune, nici micsorare, nici suferinta.

    De ce sufera omul? este un mers spre moarte, o pierdere a vietii. Deci viata duhovniceasca adevarata nu cunoaste pierdere. Si a intra, inainte de moartea noastra biologica, in aceste elemente ale vietii vecinice, este viata duhovniceasca. Sa luam . Uite, va dau un exemplu. De cate ori au venit la mine oameni zdrobiti de viata aceasta, cu incurcaturi inexplicabile, cu probleme de nerezolvat, si in neputinta mea, asa cum mi-a spus Parintele nostru Duhovnic, daca au venit la mine, i-am primit cum i-au primit si fratii mei din Manastire. Si daca i-am ascultat, daca am avut cat de putina dragoste sa-i ascultam fara sa judecam, de multe ori asa de putina dragoste a lucrat asa o inviere in viata acestor oameni, ca uneori am ramas pur si simplu uimiti, trasniti, „de unde si pana unde"!

    RăspundețiȘtergere